Demà divendres, els alumnes de 2n d'ESO de l'IES Ribera del Sió assistiran a la IV Gimcana lingüística de l'Urgell. Aquesta s'engloba dins el Programa Comarcal de Suport a l'Educació que organitzen el Consell Comarcal juntament amb el Centre de Recursos Pedagògics de l'Urgell.
Hi participen els sis centres de secundària de la comarca i s'adreça als alumnes de 2n d'ESO. La Gimcana té com a objectius millorar el coneixement de la llengua pròpia, desvetllar el coneixement per la nostra comarca incidint en els aspectes lingüístics i fomentar l'interès per les llengües.
El concurs s'ha organitzat en dues fases: la primera es realitza a cada centre amb la col·laboració dels professors de català. A l'IES Ribera del Sió els professors encarregats han estat Jordi Souto i Anna Castro. Els alumnes de 2n d'ESO, en equips de 4, han hagut de resoldre un conjunt de preguntes i proves que, setmana rere setmana, els ha permès acumular un nombre de punts. Al final d'aquesta fase hi ha un equip guanyador a cada centre, que és el que passa a la fase final on s'enfronten amb els equips guanyadors dels altres centres.
La fase final tindrà lloc demà, de 10.30h a 12h, al teatre Ateneu de Tàrrega, on els equips guanyadors s'enfrontaran en un concurs final en què hauran de superar un conjunt de proves-preguntes (frases fetes, passaparaula, trobar paranys ortogràfics, etc.). Tots els companys dels alumnes classificats hi assistiran com a públic, es preveu que hi hagi uns 350 alumnes en total.
Al final del concurs tindrà lloc el lliurament de premis i diplomes als guanyadors i als participants.
Aquest any és la quarta edició d'aquesta gimcana i cal dir que en anys anteriors, els alumnes agramuntins, han quedat en molt bona posició. L'any passat van quedar en segon lloc i l'anterior van ser els primers.
